Laster Arrangementer

« Alle Arrangementer

• Dette arrangement har allerede funnet sted.

Thorleif Dahls pris

oktober 15 @ 6:00 pm - 7:30 pm

Oversetteren Erik Ringen er vinner av årets Thorleif Dahls pris

Thorleif Dahls pris tildeles ifølge statuttene enten en forfatter eller en oversetter som benytter moderne riksmål eller bokmål i sitt arbeid med litteratur på høyt språklig nivå. Juryen er samstemt om å tildele årets pris til den eminente, mangfoldige oversetteren Erik Ringen, som en utmerkelse for et mangslungent oversettervirke på høyt filologisk og litterært nivå.

Utdelingen av prisen vil foregå på et åpent arrangement på Litteraturhuset, tirsdag 15. oktober kl. 18.00. Dørene åpnes 20 minutter før.

Det Norske Akademi for Språk og Litteratur og Thorleif Dahls Kulturbibliotek håper du har mulighet til å delta.

Program:
• Musikalsk innslag ved Marie Syrdalen
• Velkommen ved Kitty Dahl, styreleder i Kulturbiblioteket
• Juryens begrunnelse ved juryleder Tom Lotherington
• Overrekkelse av prisen og gratulasjon ved Bodil Aurstad, preses i Det Norske Akademi for Språk og Litteratur
• Tale ved prisvinner Erik Ringen
• Samtale mellom prisvinneren og kulturjournalist Agnes Moxnes
• Musikalsk innslag ved Marie Syrdalen

Thorleif Dahls Pris ble opprettet i 1982 av stiftelsen Thorleif Dahls Kulturbibliotek og Det Norske Akademi for Språk og Litteratur.
Prisen består av en pengesum på NOK 100 000 og en statuett laget av kunstneren Merete Sejersted Bødtker.

Dato:
oktober 15

Thorleif Dahls Kulturbibliotek

Litteraturhuset
Wergelandsveien 29
Oslo, 0167 Norway
+ Google-kart
Vis Sted nettside
Hopp rett ned til innholdet